tisdag 2 september 2014

Färre bilder, fler ord

Till skillnad från mina tidigare bloggar kommer "Inblick" till större delen att bestå av ord. Detta av två enkla anledningar;  för det första kommer jag av förståeliga skäl inte att fota något på min praktikplats och för det andra känns det inte riktigt säkert att ha med mig kameran när jag är ute.  Dessutom försöker jag att inte väcka mer uppmärksamhet än jag redan gör.
Eftersom jag är huvudet längre än alla jag möter och till råga på allt självlysande (min fina solbränna till trots) är det milt uttryckt att säga att folk stirrar ögonen ur sig. ALLA vakter och poliser, som står utanför affärer och banker beväpnade med maskingevär, hälsar glatt på mig när jag passerar och mina kunskaper i tagalog är tillräckligt bra för att förstå vilka kommentarer som fälls om mitt utseende. Det är tröttsamt och känns något olustigt att hela tiden bli bedömd för hur jag ser ut, men antar att jag inte har något annat val än att acceptera det och vänja mig.
Hursomhelst, här kommer ett gäng bilder av otroligt dålig kvalité. Det är egentligen emot mina principer att publicera sådana bilder, men i brist på annat så får det duga.

1 kommentar:

  1. Leeeeev!
    Kul med text, tycker jag! Ser fram emot att läsa om din vardag! :) puss på pannan!

    SvaraRadera