fredag 29 augusti 2014

Jag vill inte längre hitta hem för hela världen är min

När ett äventyr är över tar nästa vid. Efter en månads fantastisk tågluff i Östeuropa som genomsyrats av spontana upptåg, en enorm glädje till livet och känslan av att vara stark och närvarande är det dags för nya och större utmaningar. Under de 15 kommande veckorna ska jag göra praktik på Kanlungan sa ER-MA, en organisation som jobbar med gatubarn i Manila, Filippinernas huvudstad. 

Att äntligen få åka tillbaka till landet där jag som 19-åring tillbringade tre intensiva och lärorika månader känns både roligt och spännande. Jag ser framemot att få möta människorna och kulturen på nytt och den här gången med betydligt mer erfarenhet och kunskap i bagaget. Lugn, förväntansfull och trygg i att jag kommer klara av vad som komma skall byter jag nu för några månader ut Sverige mot Filippinerna. Jag hoppas att du vill hänga med på ett hörn och få en liten inblick i min nya vardag.

It’s time to explore some more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar